I've got windows version of TTD and got the patch and I am using Xp but the game works but after a certain time the game just stop and I come right back on my desktop without any error?
what can I do about this?
TTD disappears
- orudge
- Administrator
- Posts: 25148
- Joined: 26 Jan 2001 20:18
- Skype: orudge
- Location: Banchory, UK
- Contact:
Can you post the contents of your ttdpatch.cfg file here? Also, which version of TTDPatch are you using? Download 1.8.1 if you don't already have it, from http://www.ttdpatch.com.
Same problem over here!
here's my ttdpatch.cfg file:
//
// TTDpatch configuratiegegevens, automatisch gemaakt door TTDPatch -W.
//
// Opmaak van de opties is:
// optienaam = optiewaarde
//
// De "=" kan weggelaten worden, evenals de spaties.
// Op hoofdlettergebruik wordt niet gelet.
//
// Voor ja/nee [y/n] opties, kan de waarde zijn:
// yes, y, on, 1, no, n, off, 0
// Als de waarde weggelaten wordt, wordt ja aangenomen.
//
// Voor de opties met waarden [v], wordt het bereik gegeven in de
// beschrijving. Hier vind je ook de standaardwaarde die geldt als de waarde wordt weggelaten. De optie kan
// afgezet worden door hem een van de 'uit'-waarden te geven.
//
// Commentaarregels beginnen met een niet-alfabetisch teken.
//
// `ships' (-b) verhoogt het maximum aantal schepen. Bereik 1 - 240, standaard is 240.
ships 240
// `curves' (-c) maakt treinen sneller in flauwe bochten. Tweecijferige bitgecodeerde waarde. Standaard is 13.
curves 13
// `spread' (-e) maakt grotere stations mogelijk. Bereik 1 -255, standaard is 20.
spread 20
// `trainrefit' (-f) maakt het mogelijk locomotieven aan te passen.
trainrefit on
// `generalfixes' (-g) verbetert een aantal kleine dingen.
generalfixes on
// `servint' (-i) verandert het standaardonderhoudsinterval voor nieuwe locs. Bereik 1 -32000, standaard is 16000.
servint 16000
// Met `keepsmallairport' (-k) blijven kleine vliegvelden ook later in het spel beschikbaar.
keepsmallairport on
// `largestations' (-l) maakt het mogelijk meer sporen of langere stations te gebruiken.
largestations on
// `mountains' (-m) maakt treinen sneller op hellingen. Tweecijferige bitgecodeerde waarde. Standaard is 13.
mountains 13
// `nonstop' (-n): de "Non-stop"-optie werkt anders.
nonstop on
// `reducedsave' (-o) verlaagt het aantal voertuigen in het spel tijdens opslaan. Bereik 1 - (morevehicles-1).
reducedsave off
// `planes' (-p) verhoogt het maximum aantal vliegtuigen. Bereik 1 - 240, standaard is 240.
planes 240
// `loadtime' (-q) gebruikt een ander laad-/uitlaadtijdenalgoritme.
loadtime on
// `roadvehs' (-r) verhoogt het maximum aantal wegvoertuigen. Bereik 1 - 240, standaard is 240.
roadvehs 240
// `signcheats' (-s) maakt dat valsspelen met bordjes geld kost.
signcheats on
// `trains' (-t) verhoogt het maximum aantal treinen. Bereik 1 - 240, standaard is 240.
trains 240
// `verbose' (-v) toont voor het starten van TTD een samenvatting van de ingestelde opties.
verbose off
// `presignals' (-w) maakt gebruik van 'voorseinen' waarmee stations efficiënter gemaakt kunnen worden.
presignals on
// `morevehicles' (-x) verhoogt het maximum aantal voertuigen naar waarde*850. Bereik 1 - 40, standaard is 1.
morevehicles 1
// `mammothtrains' (-z) maakt mammoettreinen mogelijk met max. 126 wagons.
mammothtrains on
// `aiboost' (-A) verhoogt de AI-recursie met deze waarde.
aiboost 0
// Met `longbridges' (-B) kun je langere bruggen bouwen (maximaal 127 vlakjes lang).
longbridges on
// Met `extradynamite' (-D) kun je meer objecten opblazen met dynamiet.
extradynamite on
// `fullloadany' (-F) laat een trein vertrekken zodra een van de producten volledig geladen is.
fullloadany on
// Met `selectgoods' (-G) worden pas goederen geleverd als er een service voor bestaat.
selectgoods on
// `noinflation' (-I) zet alle inflatie uit, zowel voor uitgaven als inkomsten.
noinflation on
// Met `moreairports' (-J) kun je meer dan twee luchthavens per stad bouwen.
moreairports on
// `debtmax' (-L) maakt het mogelijk met 'Ctrl' alles te lenen of af te lossen.
debtmax on
// Met `multihead' (-M) kun je een trein meerdere locs geven. Extra locs koop je met 'Ctrl'. Als parameter geef je de max. extra snelheid die de extra locs opleveren, als percentage van 0 - 100, standaard is 35%.
multihead 35
// `officefood' (-O) zorgt dat kantoorflats voedsel accepteren (tropische en arctische scenario's).
officefood on
// `enginespersist' (-P) zorgt dat voertuigen te koop blijven zolang je ze gebruikt.
enginespersist on
// Met `rvqueueing' (-R) wachten wegvoertuigen voor een vol laadstation ipv om te draaien.
rvqueueing on
// `lowmemory' (-Z) staat TTDPatch toe te draaien in 2,5 MB geheugen, maar je kunt dan de voertuigmatrix tot maximaal 2 verhogen.
lowmemory off
// `win2k' (-2) maakt de Windows-versie van TTD compatibel met Windows 2000/XP.
win2k on
// `autorenew' (-Xa) vervangt voertuigen automatisch dit aantal maanden nadat ze `zeer oud' worden. Bereik -128 - +127, standaard is -6.
autorenew -6
// `bribe' (-Xb) voegt de optie `bribe' (omkopen) toe aan stadsmenu's.
bribe on
// `planecrashcontrol' (-Xc) maakt het mogelijk te bepalen wanneer vliegtuigen kunnen neerstorten. Bitgecodeerde waarde, standaard is 1.
planecrashcontrol 1
// `feederservice' (-Xf) wijzigt de optie 'unload'. Een station dat anders de lading zou accepteren laat die lading nu klaar staan voor een andere service die de lading verder kan vervoeren.
feederservice on
// `diskmenu' (-Xm) voegt de optie `load' (laden) toe aan het diskmenu, en 'load game' (spel laden) of 'save game' (spel opslaan, gebruik hiervoor Ctrl) aan de scenario-editor.
diskmenu on
// 'cheatscost' (-Xo) maakt dat valsspelen met bordjes geld kost.
cheatscost on
// `forcerebuildovl' (-Xr) zorgt ervoor dat TTDPatch elke keer dat je het programma start een nieuw bestand TTDLOAD.OVL of TTDLOADW.OVL maakt.
forcerebuildovl off
// `showspeed' (-Xs) geeft de huidige snelheid van voertuigen weer in hun voertuigvenster.
showspeed on
// Met `extpresignals' (-Xw) kun je verschillende soorten (voor)seinen instellen: normaal, voorsein, uitgangssein of gecombineerd sein. Je stelt deze in met 'Ctrl'.
extpresignals on
// `cdpath' (geen optie) stelt het pad naar de cd in.
cdpath
here's my ttdpatch.cfg file:
//
// TTDpatch configuratiegegevens, automatisch gemaakt door TTDPatch -W.
//
// Opmaak van de opties is:
// optienaam = optiewaarde
//
// De "=" kan weggelaten worden, evenals de spaties.
// Op hoofdlettergebruik wordt niet gelet.
//
// Voor ja/nee [y/n] opties, kan de waarde zijn:
// yes, y, on, 1, no, n, off, 0
// Als de waarde weggelaten wordt, wordt ja aangenomen.
//
// Voor de opties met waarden [v], wordt het bereik gegeven in de
// beschrijving. Hier vind je ook de standaardwaarde die geldt als de waarde wordt weggelaten. De optie kan
// afgezet worden door hem een van de 'uit'-waarden te geven.
//
// Commentaarregels beginnen met een niet-alfabetisch teken.
//
// `ships' (-b) verhoogt het maximum aantal schepen. Bereik 1 - 240, standaard is 240.
ships 240
// `curves' (-c) maakt treinen sneller in flauwe bochten. Tweecijferige bitgecodeerde waarde. Standaard is 13.
curves 13
// `spread' (-e) maakt grotere stations mogelijk. Bereik 1 -255, standaard is 20.
spread 20
// `trainrefit' (-f) maakt het mogelijk locomotieven aan te passen.
trainrefit on
// `generalfixes' (-g) verbetert een aantal kleine dingen.
generalfixes on
// `servint' (-i) verandert het standaardonderhoudsinterval voor nieuwe locs. Bereik 1 -32000, standaard is 16000.
servint 16000
// Met `keepsmallairport' (-k) blijven kleine vliegvelden ook later in het spel beschikbaar.
keepsmallairport on
// `largestations' (-l) maakt het mogelijk meer sporen of langere stations te gebruiken.
largestations on
// `mountains' (-m) maakt treinen sneller op hellingen. Tweecijferige bitgecodeerde waarde. Standaard is 13.
mountains 13
// `nonstop' (-n): de "Non-stop"-optie werkt anders.
nonstop on
// `reducedsave' (-o) verlaagt het aantal voertuigen in het spel tijdens opslaan. Bereik 1 - (morevehicles-1).
reducedsave off
// `planes' (-p) verhoogt het maximum aantal vliegtuigen. Bereik 1 - 240, standaard is 240.
planes 240
// `loadtime' (-q) gebruikt een ander laad-/uitlaadtijdenalgoritme.
loadtime on
// `roadvehs' (-r) verhoogt het maximum aantal wegvoertuigen. Bereik 1 - 240, standaard is 240.
roadvehs 240
// `signcheats' (-s) maakt dat valsspelen met bordjes geld kost.
signcheats on
// `trains' (-t) verhoogt het maximum aantal treinen. Bereik 1 - 240, standaard is 240.
trains 240
// `verbose' (-v) toont voor het starten van TTD een samenvatting van de ingestelde opties.
verbose off
// `presignals' (-w) maakt gebruik van 'voorseinen' waarmee stations efficiënter gemaakt kunnen worden.
presignals on
// `morevehicles' (-x) verhoogt het maximum aantal voertuigen naar waarde*850. Bereik 1 - 40, standaard is 1.
morevehicles 1
// `mammothtrains' (-z) maakt mammoettreinen mogelijk met max. 126 wagons.
mammothtrains on
// `aiboost' (-A) verhoogt de AI-recursie met deze waarde.
aiboost 0
// Met `longbridges' (-B) kun je langere bruggen bouwen (maximaal 127 vlakjes lang).
longbridges on
// Met `extradynamite' (-D) kun je meer objecten opblazen met dynamiet.
extradynamite on
// `fullloadany' (-F) laat een trein vertrekken zodra een van de producten volledig geladen is.
fullloadany on
// Met `selectgoods' (-G) worden pas goederen geleverd als er een service voor bestaat.
selectgoods on
// `noinflation' (-I) zet alle inflatie uit, zowel voor uitgaven als inkomsten.
noinflation on
// Met `moreairports' (-J) kun je meer dan twee luchthavens per stad bouwen.
moreairports on
// `debtmax' (-L) maakt het mogelijk met 'Ctrl' alles te lenen of af te lossen.
debtmax on
// Met `multihead' (-M) kun je een trein meerdere locs geven. Extra locs koop je met 'Ctrl'. Als parameter geef je de max. extra snelheid die de extra locs opleveren, als percentage van 0 - 100, standaard is 35%.
multihead 35
// `officefood' (-O) zorgt dat kantoorflats voedsel accepteren (tropische en arctische scenario's).
officefood on
// `enginespersist' (-P) zorgt dat voertuigen te koop blijven zolang je ze gebruikt.
enginespersist on
// Met `rvqueueing' (-R) wachten wegvoertuigen voor een vol laadstation ipv om te draaien.
rvqueueing on
// `lowmemory' (-Z) staat TTDPatch toe te draaien in 2,5 MB geheugen, maar je kunt dan de voertuigmatrix tot maximaal 2 verhogen.
lowmemory off
// `win2k' (-2) maakt de Windows-versie van TTD compatibel met Windows 2000/XP.
win2k on
// `autorenew' (-Xa) vervangt voertuigen automatisch dit aantal maanden nadat ze `zeer oud' worden. Bereik -128 - +127, standaard is -6.
autorenew -6
// `bribe' (-Xb) voegt de optie `bribe' (omkopen) toe aan stadsmenu's.
bribe on
// `planecrashcontrol' (-Xc) maakt het mogelijk te bepalen wanneer vliegtuigen kunnen neerstorten. Bitgecodeerde waarde, standaard is 1.
planecrashcontrol 1
// `feederservice' (-Xf) wijzigt de optie 'unload'. Een station dat anders de lading zou accepteren laat die lading nu klaar staan voor een andere service die de lading verder kan vervoeren.
feederservice on
// `diskmenu' (-Xm) voegt de optie `load' (laden) toe aan het diskmenu, en 'load game' (spel laden) of 'save game' (spel opslaan, gebruik hiervoor Ctrl) aan de scenario-editor.
diskmenu on
// 'cheatscost' (-Xo) maakt dat valsspelen met bordjes geld kost.
cheatscost on
// `forcerebuildovl' (-Xr) zorgt ervoor dat TTDPatch elke keer dat je het programma start een nieuw bestand TTDLOAD.OVL of TTDLOADW.OVL maakt.
forcerebuildovl off
// `showspeed' (-Xs) geeft de huidige snelheid van voertuigen weer in hun voertuigvenster.
showspeed on
// Met `extpresignals' (-Xw) kun je verschillende soorten (voor)seinen instellen: normaal, voorsein, uitgangssein of gecombineerd sein. Je stelt deze in met 'Ctrl'.
extpresignals on
// `cdpath' (geen optie) stelt het pad naar de cd in.
cdpath
- spaceman-spiff
- Retired Moderator
- Posts: 20634
- Joined: 28 Jul 2002 07:08
- Location: Belgium
- Contact:
the only thing i can think of in your .cfg file is:
forcerebuildovl off
you must put
forcerebuildovl on
this forces the game to rebuild TTDLOAD.OVL or TTDLOADW.OVL
or u can use TDAlter , there is a menu option for this
otherwise, perhaps trying the latest patch ??
forcerebuildovl off
you must put
forcerebuildovl on
this forces the game to rebuild TTDLOAD.OVL or TTDLOADW.OVL
or u can use TDAlter , there is a menu option for this
otherwise, perhaps trying the latest patch ??
Well, back to work, lot's of it in the near future
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests